Fără doar și poate sunteți deja familiarizați cu cei de la Landor Associates, dacă nu, cu siguranță ați auzit de MoneyGram.
Pe rând: Landor Associates – „Landor is creative branding. We help the world’s best brands stand up, stand out, and stand for something.” După cum se poate vedea nu e de joacă. Portofoliul lor este unul solid iar proiectele dezvoltate, destul de cunoscute.
MoneyGram – prezenți în aproape 200 de țări și având peste 270 000 de agenți locali (parteneriate) este unul din jucătorii de top la capitolul transfer de bani.
Chiar dacă nu apare încă în portofoliul celor de la Landor – pe diferitele bloguri dedicate, opiniile nu au întârziat să apară, majoritatea lor fiind nefavorabile noii identități.
Vechea identitate nu excela cu mai nimic, fiind cunoscută în mare parte datorită răspândirii punctelor de lucru și nicidecum pentru branding.
Odată cu noua identitate, Landor încearcă să ne spună ceva nou despre strategia MoneyGram – încearcă să aducă publicul mai aproape – de fapt, încercand o repoziționare cu ajutorul sloganul „Bringing You Closer!”
Îndrăznesc să cred că încercarea de apropiere va avea ca rezultat deslușirea de către public a detaliilor grafice aplicate globului roșu pe care cei de la Landor l-au transformat într-un „glob de energie”.
Chiar dacă nu identitatea vizuală este singura variabilă care hotarăște soarta brandingului, este totuși nevoie de o valoare pozitivă pentru ca la sfârșitul zilei, rebranding-ul să fie considerat un succes.
Globul de energie nu convinge vizual iar celelalte efecte vizuale denotă o lipsă de preocupare pentru identitatea vizuală.
Feast your eyes!
Poate că e genială și ne depășește Draguță bomboană.
sus