Pentru cei 5 participanti la internship, gata cu joaca, acu’ daca au aflat cam ce se face intr-o firma de publicitate, pot lua o decizie in cunostinta de cauza.
Fie ca se decid sa isi continue studiile la care sunt deja inscrisi ori ca vor opta pentru o scoala/curs ce sa ii pregateasca pentru un job in industria publicitara, un lucru ar trebui sa fie mai cert pentru ei: au deja un insight real din aceeasta profesie.
Pentru ca acesta a fost scopul internship-ului, adica sa ofere oportunitatea de a aprecia munca dintr-o agentie de publicitate, din interior.
Am incercat sa nu facem din timpul petrecut impreuna o vizita mai lunga la muzeu si pe langa mini-task-urile primite, am mutat cativa pixeli si am vorbit despre probleme tehnice specifice domeniului cum ar fi implementarea de standarde si workflow-uri.
Partea cea mai importanta credem noi, au fost sedintele in care pe langa detaliile tehnice si planificarea lucrarilor, au adus in lumina combustibilul care tine pornit motoarele The Creative Group, mai precis ce ne motiveaza in munca noastra si mai ales dupa ce ne apucam de o treaba, cum disecam problema.
Am incercat sa suplimentam cunostinte pe care deja le aveau cei cinci si sa incercam sa dam de gandit oferindu-le acces la resursele noastre de inspiratie si la metodologia de lucru.
Cu o durata muuult prea scurta pentru a concluziona daca sunt sau nu potriviti pentru un job in industria publicitara, tinerii studenti au capatat insa cateva informatii vitale, credem noi, care ii vor ajuta in curand sa ia o decizie in acest sens.
Vom incerca sa repetam experiente de acest fel, fara indoiala si cu alti doritori intr-un viitor, speram noi, nu prea indepartat. Motivele ne sunt de acum foarte clare. Odata cu incercarea de a le arata tinerilor parti interesante si problematice ale meseriei pe care o avem, am invatat si noi lucruri noi si am imprumutat putin din starea de mister in care pluteau cand au venit pentru prima zi de internship si ideea de a fi martori unui posibil inceput de cariera ne-a dat fiori.
Suntem multumiti de prima o experienta cu un grup de tineri diferiti dar interesanti. Asteptam ca ei sa „creasca ” si sa devina o concurenta sanatoasa, educata si plina de pofta de munca, sau de ce nu, sa ajunga sa ne fie colegi.
Putinele lucruri practice despre care am discutat au fost poate cele legate de standarde si controlul calitatii incercand sa ii facem atenti la respectarea catorva reguli, ca mai apoi sa ii inspiram sa uite de alte cateva reguli si sa dea frau liber imaginatiei proprii atunci cand li se cere sa contribuie la un proiect.
Cateva momente de relaxare si o iesire la un suc si o bila, au incheiat cu succes zicem noi, scurta dar speram folositoarea experienta.
Asa cum am incercat sa subliniem si pe parcursul catorva intalniri, experienta nu e nicdecum ceea ce ti se intampla, este ceea ce faci cu ce ti se intampla. In aceasta idee speram ca in viitorul foarte apropiat macar o parte din cei cinci sa foloseasca ce au invatat alaturi de noi.
Multumim de participare!
– Echipa The Creative Group.
Inainte de internship nici nu stiam ce e un internship. Acum ca am facut parte intr-unul stiu si tin sa multumesc pentru cele 3 saptamani foarte interesante.
De obicei nu scriu frumos despre lucruri, sunt foarte pesimist dar aici nu pot sa nu mentionez faptul ca mi-a placut experienta. Chiar am invatat cateva lucruri, desi timpul a fost scurt, 3 saptamani am prins indeea de ansamblu despre ce face o agentie de publicitate.
Eram foarte fixat pana acum ca eu stiu Photoshop. Atat. Si am realizat dupa acest internship ca acel lucru e ( aproape ) irelevant cand vrei sa transmiti un mesaj publicitar oamenilor. Am inteles ca nu tehnic (mutarea pixelilor) e critic relevant ci ideea din spatele imaginilor si mesajelor e mult mai importanta, desi executia tehnica e clar ca trebuie sa se ridice la standarde foarte mari (asta fiind ceva critic necesar in publicitate).
Am inteles ca pentru a face ceva de calitate in publicitate trebuie comunicare cu clientul permanenta si foarte friendly. Trebuie smulse informatii pentru briefing cat mai multe pentru a reusi sa transmiti cat mai clar ceea ce se doreste a fi transmis.
Sincer nu-mi pare rau ca am lipsit 3 saptamani de la facultate pentru ca aici chiar a meritat sa vin.
Multumesc echipei pentru experienta oferita, informatiile relevante care le-am primit si va doresc multe bucati de creativitate in continuare.
Cheers!
susFoarte bine zis, Cosmin..subscriu
sus