Educatia in viziunea Apple

Publicat de alin în data de 20 ianuarie 2012 în Advertising
2Comen
tarii

textbooks_transformation_ibookstore

Puterea stă în cunoaștere iar viitorul umanității va depinde de capacitatea de adaptare la condițiile de mediu. Nu doar prin produsele lor, Apple Inc. a fost mereu prezent în viețile consumatorilor de tehnologie. Iată propunerea lor în ce privește educația:

Fără să trecem cu vederea peste interesul economic al celor implicați, merită să vedem beneficiile unei transformări de acest fel al învățământului general – la nivel global.
Într-o era în care timpul liber al celor implicați in invatamant (profesori sau elevi) e petrecut în compania device-urilor electronice, a legaturilor virtuale, învățămantul a rămas destul de ancorat de tiparul tradițional cu cărțile și materialele tiparite ce se distrug mult prea repede și cu conținutul ce se învechește aproape la fel de rapid.
Nici chiar științele exacte nu pot fi predate fără manuale “la zi” iar pentru restul de materii nici nu merită insistat: biologie, chimie, știinte ale naturii, geografie, etc sunt domenii unde informația conținută evoluează prin descoperiri, se transformă iar împrospătarea conținutului acestor manuale poate deveni extrem de costisitoare .

Avantajele prezentate în videoclip pe lângă scopul comercial-persuasiv prezintă câteva argumente practice din lumea reală:
1. Interactivitatea – este un punct cheie în menținerea interesului elevilor pentru învățare iar forma propusă de Apple poate oferi această interactiune la un nivel imposibil de atins în materialelel tipărite.
2. Reîmprospatarea conținutului manualelor la costuri minime poate face din tablete și cărti digitale o resursă de cunoaștere greu de egalat ca și consistență și relevanță.
3. Volum și greutate. Avem ghiozdane speciale și reguli stricte de cât trebuie să duca în spate un copil din clasele primare – nu suportă comparație volumul de material didactic ce poate fi conținut într-o tabletă cu capacitatea de 32 GB.
Rămâne să vedem cum va fi primită propunerea celor de la Apple și dacă felul în care ei ne propun să gândim va fi îmbrățișat.

„Imagination is more important than knowledge.”- Albert Einstein

Sursa imagini Apple.

  1. {1} claude ianuarie 21, 2012 at 8:41 am

    Ideea nu e nouă, dar cum creativitatea nu înseamnă neapărat originalitate, nu asta e cel mai important aspect, pentru că implementarea / acceptarea va face diferența. pentru că nu-i așa, execuția, nu strategia e contactul cu piața, iar creativitatea îi dă aderența. Mi-ar fi plăcut să am așa manuale, de fapt mi-ar plăcea ca măcar copilul meu să aibă, sau ca deștepții care tot fac reforma învățământului la noi de o vreme să nu-i mai încarce ghiozdanul, ci mintea, cu lucruri utile…

    sus
  2. {2} Dan ianuarie 22, 2012 at 7:44 pm

    Trebuie să recunosc că mă atrage ideea și este un lucru inevitabil. Vremurile se schimbă și noi trebuie să ne schimbăm odată cu ele. Ce a fost valabil în trecut nu mai este neapărat valabil și în prezent. Probabil este un moment asemănător cu cel când Johannes Gutenberg a introdus tiparul, în pofida manuscriselor și a incunabulelor. Menționez că sunt perfect de acord cu avantajele enumerate de Alin. Însă absolut orice, vine cu avantaje și dezavantaje. Nu tot timpul, a pune cuiva la dispoziție tot ce are nevoie, ai facilita, ai servi pe tavă (indiferent despre ce este vorba) este un lucru bun. Lucrurile (în acest caz informațiile, cunoașterea) care vin facil, comod, de multe ori nu sunt apreciate. Lucrurile obținute cu efort, cu sacrificiu sunt apreciate mult mai mult și sunt convins că orice persoană de rând care deține o bibliotecă respectabilă poate subscrie la această părere. O carte pentru care ai făcut un efort ca să o cumperi (cărțile la ora actuală sunt chiar scumpe, din păcate un lux pentru mulți) o citești cu mai mult interes, te implici mai mult, reții mult mai mult. Iar neavând filmulețe și slide-uri incluse într-adevăr stârnește curiozitatea și te obligă să cauți, să faci un drum (sau mai multe) la bibliotecă sau la librărie, o formă de interacțiune mult mai puternică (analogică). Cine nu are curiozitatea să cumpere o carte sau să dea o fugă la librărie nu va citi nici e-book’s fie ele și pe o tabletă Apple. Ba mai mult, o carte cu prea multe imagini stimulează multe persoane mai degrabă să frunzărească cartea, să vizioneze rapid pozele fără a mai parcurge textul). Internetul este deasemenea plin de informații utile la îndemâna oricui (dacă ști să le cauți și să le selectezi), însă din păcate prea puțini sunt cei care și-au îmbogățit cultura și nu profilul de facebook.

    sus

Lasă un comentariu. Sau două.
Dacă vrei să lași un comentariu, completează câmpurile de mai jos.

Vreau sa îmi las părerea
Testimoniale
O colaborare profesională fructuoasă, întotdeauna la timp și cu rezultate peste așteptări. Muțumim!

Cristina Bodea
Smithfield

Ultimele proiecte
  • Fantasme
  • Fruits Cake & Ice Cream
  • Cosmin Rufu
  • Laser System
  • Bianco e Rosso
  • Quartet
  • I love milk
  •  Westfield
  • Sanda Danciu
  • Explorer Voyage
  • Corelia
  • Eco Cleaning
  • Berkeley
  • Klame
  • GB Company
  • Medinet
  • Coffe2go
  • Finantari Operationale
  • Udviklings
Contactează-ne!
AdresaTimotei Cipariu nr. 7
Tel / Fax0257 - 338 - 166
Mobil0731 - 374 - 467
Emailoffice(at)creatives.ro
Chat Live    L-V   9 - 17