Dragoste cu de-a sila …
Publicat de Claudiu Oltean în data de 2 decembrie 2011 în Advertising, Infotarii
Nu sunt un mare fan Facebook, marturie imi e si pagina proprie neactualizata de nu mai stiu cand. Astazi insa mi-am dat seama ca Facebook-ului îi lipseste un lucru foarte important. Butonul dislike. De ce?
Am facut greseala sa cumpar o carte de la Rentrop and Straton: Cultivarea legumelor in sistem ecologic. Cand am primit-o am constatat de fapt ca nu e o carte ci e un cd. Am spus nici o problema, am salvat un copac. Un pdf poate e mai ok din multe puncte de vedere. Insa cartea care o asteptam nu era un pdf ci un program de pc care trebuia instalat. Hm…, daca as fi fost posesorul unui mac?
Oricum eram intr-o dispozitie buna si nu am vrut sa ma enervez. Iau cd-ul si ma pun sa-l instalez. Surpriza! Dinauntrul carcasei sunt avertizat ca am voie sa il activez doar de trei ori. Wtf? Imi spun in sine. Bag cd-ul si pentru activare imi sunt oferite trei optiuni (generos ati crede nu?)
Prima sa intru pe site-ul www.clienti.rs.ro, unde nu am gasit nicaieri o optiune de activare, a doua sa sun la serviciul clienti, ceea ce am si facut, insa o voce mieroasa de „roboata” ma informeaza ca e cam tarziu si ca lumea a plecat acasa, sa incerc maine. Mi-a mai ramas Facebook-ul.
Ei, cand am ajuns pe contul Facebook al R&S am simtit ca mi-a ajuns. De fapt acesta este si motivul pentru care scriu aceste randuri. Ghiciti ce trebuia sa fac sa primesc codul de activare? Ati ghicit probabil. Trebuia sa dau like paginii r&s ca sa am acces la cod. Evident am refuzat cu inversunare si am cautat imediat butonul dislike, care in ignoranta mea nici nu stiam ca nu exista. Mi se parea ca ceva firesc. Daca iti place ceva, poate se intampla sa nu iti placa altceva. Nu vad de ce nu ar exista un astfel de buton. Dar poate cineva vrea sa ne faca sa credem ca traim intr-o lume minunata unde toate lucrurile nu se poate decat sa ne placa.
Sunt foarte revoltat cand cineva vrea sa imi smulga o apreciere pozitiva mai ales atunci cand nu o merita. Lucrand in marketing, nu pot sa nu remarc maniera josnica in care unele companii incearca sa isi castige si fidelizeze clientii. Am vazut de mai multe ori asta: da like ca sa te inscrii in concurs, da like si poti castiga …
Oameni buni, like (a placea) nu ar trebui sa fie o optiune personala bazata pe experienta care o avem cu acel produs, site, etc. A-i spune cuiva sa-i placa un lucru e josnic si revoltator ca instrument de marketing. In consecinta nu mai am nimic de zis decat un pasionat si inversunat: Huo! si jos cu practicile astea.
Agreez ca este o practica josnica si cred ca ar trebui cerute daune, daca la momentul la care ai cumparat respectiva „carte ” nu ti s-a comunicat cum functioneaza. Nu de alta dar practicile de pseudo branding ce se incearca a fi aplicate in cazul de mai sus nu fac cinste autorilor de drept al respectivei carti.
susCat despre dislike, nu stiu de ce dar mi se pare ca era acolo cu ceva vreme in urma – nu mai sunt la curent, anyway, probabil a fost scos pe motiv sau nu exista tocmai pentru de a pastra comunitatea „curata” pentru a evita agresiunea emotionala asupra utilizatorilor.