Google modifica din nou algoritmii de cautare

Publicat de Claudiu Oltean în data de 10 noiembrie 2011 în Info, Web
1Comen
tarii

La cateva luni dupa ce a lansat sistemul Panda, ce organizeaza informatiile in functie de calitatea continutului, Google vine cu alte modificari. Ele privesc ordonarea continutului online dupa cat de recent este acesta.
„Date fiind cantitatea si viteza cu care informatiile circula astazi, rezultatele cautarilor puteau contine fie informatii din ziua curenta sau chiar din ultimul minut, fie de saptamana sau luna trecuta. In functie de termenii cautarii, noul algoritm va fi insa capabil sa ordoneze informatia tinand cont de gradul de actualitate. Algoritmul va determina cu mai multa precizie noutatea unor evenimente”, explica reprezentantii Google.
Compania estimeaza ca aceasta modificare de algoritm va afecta 35% dintre cautarile pe Google, cu mult mai mult fata de sistemul Panda, care a afectat 12% din cautari.
De asemenea, noile schimbari vor avea un impact puternic asupra evenimentelor de data recenta si a celor foarte accesate, urmarind cu precadere informatiile care se schimba foarte des.
Pentru companii, acest lucru inseamna ca vor trebui sa isi actualizeze constant continutul de pe de website-uri pentru a se pozitiona cat mai confortabil intre rezultatele cautarilor Google. Cele care nu fac acest lucru se vor pierde in marea de informatii online.
Reprezentantii Google fac chiar o recomandare companiilor pentru a tine pasul cu schimbarile: sa fie activi pe blogul de business, creand regulat posturi informative pe care sa le lege de site-ul principal.

  1. {1} alin noiembrie 11, 2011 at 8:52 am

    Google are un plan mai mare, dezvoltarea pe care se bazeaza afacerea ar avea un trend periculos daca ar avea competitori.
    Fiind liderul in ce priveste cautarile, cam face legea si utilizatorii de servicii ar fi bine sa tina pasul.
    Continutul actualizat este fara doar si poate important insa algoritmii de cautare nu vor putea fi schimbati sau multiplicati la nesfarsit – sau?
    Atata vreme cat exista un numar definit/limitat de proprietati pe care continutul unui site il poate avea la un anumit moment pentru ca un continut sa fie relevant si sa fie plasat pe locul 1 in lista de rezultate, si atata vreme cat va exista o ordine in care vor fi prezentate rezultatele indiferent de eforturi, nu vor fi doua locuri 1 sau doi sau trei sau doua pagini – prima pagina.
    De aceea Google are programe platite de promovare.
    De aceea personal, vad schimbarile permanente ca adaptare la piata, la comportamentul utilizatorului si in acelasi timp ca protejare a investitie.
    In concluzie, nu vad nimic rau in a avea un continut fresh cu detalii relevante. Insa trendul fiind globalizare economica, mare parte din produsele si serviciile de calitate pot disparea.
    Ex: cauti bocanci de munte, o corporatie chinezo-americana cu cash si resurse, va pune la dispozitie prin intermediul search-ului pe prima pagina 6 rezultate relevante insa calitatea incaltamintelor poate fi indoielnica cu mult sub o pereche de bocanci cusuti la Brasov.
    Problema e mai complexa si in lipsa de specialisti si magazine specializate serviciile vor putea scadea ca si calitate per total chiar daca conform unui algoritm rezultatele la cautare vor corespunde acestuia.
    Un alt exemplu: la o cautare se cauta o vaza rosie. Cine asigura de fapt rezultatul corect? Apreciera fiind subiectiva se va continua cercetarea pana la decizia de cumparare, indiferent de rezultatele afisate pe prima pagina – in consecinta in cazul in care un „cautator” are specific setate propriile criterii: brand/forma/nuante/etc – pozitia pe pagina nu este relevanta.
    Aceasta poate duce la calitatea cautarilor.
    In ce priveste o cautare de tipul: produs sau serviciu/oras/contact ar fi bine ca furnizorii sa aibe datele esentiale publicate iar Google nici nu se pune problema ca trebuie sa afiseze rezultatul insa din nou, daca nu exista un diferentiator in cautare – un nume specific – de exemplu Xerox
    rezultatele nu vor fi relevante decat pentru cautatorii de servicii/produse ieftine. pe motiv ca o proprietate si anume: calitate / modern/ frumos are nevoie de aprecieri subiective.
    Ca si concluzie este un lucru extraordinar ca avem alegeri la dispozitie insa lupta pentru prima pagina va continua la nesfarsit – chiar daca rezultatele nu vor fi niciodata garantia calitatii sau a relevantei pentru consumator deoarece intotdeauna aprecierile vor fi subiective/inconstiente.
    Legatura cu lumea reala este esentiala si vizitele in magazinele „brick and mortar” nu vor putea fi inlocuite intocmai cum retelele sociale nu vor avea „greutatea” unei prietenii in lumea reala.

    sus

Lasă un comentariu. Sau două.
Dacă vrei să lași un comentariu, completează câmpurile de mai jos.

Vreau sa îmi las părerea
Testimoniale
O colaborare profesională fructuoasă, întotdeauna la timp și cu rezultate peste așteptări. Muțumim!

Cristina Bodea
Smithfield

Ultimele proiecte
  • Fantasme
  • Fruits Cake & Ice Cream
  • Cosmin Rufu
  • Laser System
  • Bianco e Rosso
  • Quartet
  • I love milk
  •  Westfield
  • Sanda Danciu
  • Explorer Voyage
  • Corelia
  • Eco Cleaning
  • Berkeley
  • Klame
  • GB Company
  • Medinet
  • Coffe2go
  • Finantari Operationale
  • Udviklings
Contactează-ne!
AdresaTimotei Cipariu nr. 7
Tel / Fax0257 - 338 - 166
Mobil0731 - 374 - 467
Emailoffice(at)creatives.ro
Chat Live    L-V   9 - 17