Artă de „dragul” risipei
Publicat de loredana în data de 5 iulie 2012 în Advertising
Un studiu al Națiunilor Unite prezintă o realitate cât se poate de dură – o treime din tot ceea ce reprezintă hrană pe întreaga planetă se risipește. Pe baza acestei idei, artistul austriac Klaus Pichler a reușit să creeze un set de imagini absolut remarcabile. De la distanță poate par a fi reclame la produse sofisticate, dar scopul lor este cu totul altul. Proiectul rispei alimentare – „O treime”.
E drept că această tehnică, a contrastului, este folosită excesiv în campaniile de avertizare pe diverse teme dar, chiar și așa, am fost sedusă de spectacolul creat de accesoriile culinare în raport cu modul de prezentare a „delicateselor”.
Trebuie să recunosc faptul că lupta pentru eradicarea foametei mondiale nu este nici pe departe pe lista mea de priorități în care aș investi energie. Până acolo sunt mulți alți balauri ce trebuie înfruntați, dar strict de dragul acestor imagini poate merită să reflectăm puțin înainte de a merge la cumpărături… poate restrângm lista… sau poate nu? Poate această campanie se referă îndeosebi la tendințele occidentale de supraconsum? Mă întreb dacă România este în topul celor mai mari risipitori?
tarii