Va suna cunoscut?
– Asculti radio ****** FM urmeaza 60 de minute de muzica neintrerupta de publicitate!
– “with only 4.99/month – become a premium user and listen your favorite radio station, Ad’s free ”
– Special offer – become a member and get to watch hundreds of movies, commercials free!
Acestea sunt mesaje publicitare de fapt…
S-a ajuns la punctul la care poti plati o suma pentru a scapa de reclame insa anuntul e facut prin aceeasi metoda ca si orice alt anunt publicitar? Nu e paradoxal?
Cine are de castigat din acest mod de publicitate? Cu siguranta nu comerciantii si cu siguranta nu ascultatorii care trebuie sa plateasca pentru a nu fi agasati. Singurii care ar putea eventual castiga sunt canalele media – probabil nici acelea pentru ca sistemul se canibalizeaza in timp.
Nu ar fi mai usor sa se promoveze cu un spot in care sa spuna ca vor abonati? si sa nu puna produsele industriei de advertising intr-o lumina proasta?
Cererea si oferta sunt rareori in echilibru si in principiu sursele de informare pentru consumatori sunt de cele mai multe ori reclamele ne/platite de catre producatorul respectivului produs sau prestatorul de servicii.
Canalele de difuzare pentru mesajele publicitare se folosesc de receptorii pietei, ai consumatorilor.
Auditiv avem radio-ul care a devenit un amalgam de muzica/stiri si mesaje publicitare. Intocmai ca o reteta de cozonac, poate da nastere unui produs finit echilibrat, cu gustul potrivit cu preferintele audientei. Daca se exagereaza cu unul din ingrediente sau bucatarul nu este „pe faza” risca sa piarda audienta. Devine complicat cand dinadins se „face o greseala” – adica se mizeaza pe o slabiciune a publicului.
Pentru exemplul de mai sus gasesc potrivita urmatoarea analogie: Suntem XYZ – cozonacii nostrii sunt extraordinari, ii puteti gusta gratuit, cu/fara mentiunea ca, faina nu este cernuta si poti gasi pietricele in timp ce mesteci – pentru inca 2 centi insa, cernem faina si tu te poti bucura de magicul cozonac – fara pietricele!
Dupa mine suna a santaj si comunicarea ar putea fi mai directa, mai onesta si nu ar fi nevoie de ocolisuri pentru a ajunge la consumator.
Eu am greutăți în a înțelege ce înseamnă 100% Commercial Free Music, adică e comercială dar e la liber? sau e liberă de comerț, adică nu se vinde, sau tot felul de ghidușii pot spune acuma, să mă leg de ei…
susideea e că, după cum zicea și băiatul meu, eu nu aș asculta muzică pe care nu o știu, deci dacă singurul lor punct de diferențiere față de competitori e că nu au reclame, atunci îmi pot face playlist-ul meu, care sigur o să-mi placă… și pot ieși mai ieftin de $4.95 per month